Маргарита Мачева: „Елизабет или кралицата девственица” е актьорски спектакъл
Драматичният театър ще зарадва публиката с премиерата на спектакъла "Елизабет или кралицата
девственица" от Кристиан Симеон на 11. септември от 19.30 ч. в Камерна зала "Стефан Данаилов".
Събитието е част от програмата на 28-мото издание на фестивала "Сцена на кръстопът".
"За нас този спектакъл беше изключително приключение. Става дума за пиеса за Елизабет I, която
обаче е написана като фикция. Не става дума за историческо представление. Разказваме история
за кралицата, която се влюбва в много по-млад лорд. От една страна тя трябва да запази
авторитета си на владетел, а от друга - да бъде жена", разказва режисьорът Маргарита Мачева,
която феновете на Пловдивския театър познава с друг красив спектакъл - "Майка".
Най-сериозното предизвикателство за екипа е резкият преход - представлението започва като
комедия, но завършва като трагедия.
"Това е един актьорски спектакъл, защото всички те имат главни роли", каза още Маргарита
Мачева.
Актьорът Борис Кръстев допълни, че се чувства прекрасно като лорд, но отсече, че неговият
персонаж е като шизофреник: "Разкъсва се между кралицата, която му обещава корона, и другата
любов към по-млада жена. Самият аз не знаех на моменти, какво всъщност иска той".
"Кралицата" Койна Русева пък призна, че - въпреки краткия репетиционен период, се чувства на
мястото си и че има смисъл, в това, което прави.
"Чувствам се на мястото си, а на 11. септември ще видим дали ще поставим рекорд, или просто
ще направим скокче", пошегува се тя и допълни, че и преди това е имала партньорство с Борис
Кръстев и сега като "кралица" се чуди защо не го е "убила" още тогава.
Другите талантливи артисти в проекта - Ивана Крумова и Мартин Раков, споделиха, че и за
двамата репетиционният период е бил много вълнуващ.
"Имаше много смях с моя персонаж - слугата. Той постоянно ме стимулираше да чопля в
характера му", каза Раков. Ивана пък допълни, че това е била ролята, с която е извървяла най-
дълъг път.
Композиторът Христо Намлиев разкри, че заради рязката промяна на жанра в средата на
спектакъла, е подходил много деликатно към звуковата картина.
„Власт и дворцови интриги, любов и страст, себичност и саможертва. Фантазен разказ за една от
най-великите жени, живели някога. Елизабет I остава в историята като първата велика кралица на
Англия, чието управление и до днес се смята за “Златен век”. Тя води страната до невиждан
възход, но никога не намира любовта, никога не се омъжва и никога не споделя престола си.
Спектакълът “Елизабет или кралицата девственица” няма претенция за историческа достоверност.
Не се стреми да отведе зрителя в ренесансова Англия, нито да го потопи в любовната история на
Елизабет I и нейния единствен любим Робърт Дъдли. Това е история-фикция за слабостта на
силните, за стремежа към властта, за свалянето на маските и за жертвите, които правим, когато се
изправим пред колосалния сблъсък между любовта и короната”, гласи анонсът на
представлението.
Сценографията и костюмите са на Ванина Цандева.