top of page

„Сцена на кръстопът” се завръща с 20 спектакъла и богата съпътстваща програма

Есенният международен театрален фестивал „Сцена на кръстопът” се завръща с 20 представления
и богата съпътстваща програма от 10. до 21. септември на сцената на Пловдивския драматичен
театър.

„Нашата програма вече е готова и продажбите ще започнат от 1 юли. Публиката ни ще има

възможността да избира – направена е така, че да има изключително разнообразие от заглавия,

да е пъстра, да събере забележителни актьори”, каза програмният директор на „Сцената” Росица

Обрешкова на среща с журналисти във фоайето на театъра и после обяви първата новина на екипа

– Кръстю Кръстев се завръща като директор на фестивала.

„Радвам се, че съм тук. Програмата наистина е много интересна, обърнали сме специално

внимание на представления, които се явяват знаци в театралната карта на България. Много

внимателно са подбрани като жанр, като формат за нашите две сцени, интересни като теми, с

изключителни актьори. Разделена е на няколко части. Ще започнем с двете премиери на

Драматичен театър-Пловдив. Първата е „Без кръв” по Алесандро Барико. Режисьор е Диана

Добрева, а Сашо Секулов отново е направил блестяща драматургична творба. Екипът е интересен,

защото е сборен с приятели от театъра във Велес. Другото премиерно заглавие „Елизабет –

кралицата девственица” на режисьора Маргарита Мачева. Ще ни гостуват Младежкият театър,

Малък градски театър "Зад канала", Театър 199, Театър Българска армия, Театрална работилница

"Сфумато", "Театро", "Топлоцентрала", театрите от Търговище, Бургас, Габрово и Благоевград”,

разказа той.

Кръстев очерта и силното международно присъствие на трупи от Украйна, Гърция и Националния

театър на Унгария.

"Гостуването на колегите от Будапеща ще бъде едно от най-важните събития, които ще се случват

на театралната сцена в България през тази година", подчерта Кръстев.

В програмата са заложени и няколко специални събития. Фестивалът ще отбележи 105-

годишнината от рождението на Николай Хайтов със спектакъла "Когато светът беше шарен" на

Драматичен театър-Търговище.

"Празнуваме Татяна Лолова" ще е поредица от събития - представяне на книга, малък спектакъл и

изложба, по повод 90 години от рождението на великата актриса.

Диан Никифоров пък ще представи книгата си "Олимпийци", на която ще присъстват всички живи

големи шампиони.

Традиционната вече кръгла маса е на тема "Европейски театър на кръстопът".

"Програмата е пъстър калейдоскоп както от знакови представления от България, така и от

разнообразни събития в съпътстващата програма. Ще поканим на театър цялото семейство - деца,

майки, бащи, баби и дядовци на едно страхотно представление "Пипи Дългото чорапче", което ще

се играе два пъти. Ще има уъркшоп за помощник-режисьори, както и кафе срещи с популярни

актьори", обяви и директорът на Драматичния театър Сюзанна Арутюнян-Василевска.


Своите поздравления към екипа на фестивала отправи зам.-кметът по култура, археология и

туризъм Пламен Панов.

„Поздравления за това, че програмата се обявява сега. Ние като община, когато съобщаваме и

промотираме събитията от Културния календар, се стараем да го правим максимално рано. Така

даваме възможност както на гражданите на града, така и на туристите да избират какво да гледат.

През моята перспектива и гледна точка ние се намираме във втора поредна необикновена година

за Драматичен театър-Пловдив. Тази програма е отражение на всичките усилия в последните

години. Изнася се продукция с марката „Пловдив” и покрай тази продукция ние привличаме

добро културно съдържание. Театърът участва в Световната театрална олимпиада миналата

година, съвсем наскоро гостуваха и в Гърция. Тази международна интеракция водят до това в тази

програма днес да имаме силно международно участие. Ние винаги сме припознавали този

фестивал като част от Пловдив и затова тази година финансирането е завишено и е 70 000 лв. „Без

кръв” е финансиран по програма „Наследство” на фондация „Пловдив 2019”. Сигурен съм, че ни

очаква вълнуващ фестивал.

Своите благодарности към зам.-кмета Панов, Министерство на културата и меценатското

семейство поднесе продуцентът на фестивала Ирен Чанкова.

Специален гост на пресконференцията бе Юджийн Чаплин.

„Фестивалът „Сцена на кръстопът” е фестивал на паметта. Знаете, че ние съхраняваме името на

неговите създатели, затова е голяма чест за нас да ви срещнем с Юджийн Чаплин. Тази вечер

Пловдив ще получи един прекрасен подарък – Chaplin Pianissimo. Спектакълът е едно фантастично

преживяване, изящно открехване към част от гения на Чарли Чаплин – един Моцарт на филмовото

изкуство. Ще има и един интимен разказ за света му, за любовта между Чаплин и съпругата му”,

сподели Росица Обрешкова.

Юджийн Чаплин разказа, че идеята всъщност се е родила по време на пандемията, когато го

помолили да направи музиката на баща си за изпълнение от две пиана. Докато работел, решил, че

е добра идея да разказва истории между музикалните изпълнения.

„ Задават ми много въпроси – как работеше баща ти, как композираше. Този спектакъл е разказ за

Чаплин и неговата музика. Невероятно е, че Чаплин е бил свидетел на 20.век. Музиката му е

вдъхновена от това, което се е случвало около него. Така че за тези, които им е интересно как се

зараждат филмите и музиката му, ще бъде интересно”, каза Чаплин.

За спектакъла са селектирани най-популярните музикални теми от филмите на великия комик,

чието творчество може да захрани поне още няколко поредици от концерти.

„Човекът на екрана бе нещо различно от баща ми. Той имаше шапката и мустака, а у дома бе

различен, не се обличаше така. Помня, когато пишеше за „Хлапето”, „Циркът” и много други.

Винаги работеше, когато бяхме на училище, за да е тихо. Но ако се върнехме по-рано, стоях в

коридора и слушах как свиреше на пианото в хола. Чудех се за какво точно пише тази музика, а

той идваше и казваше: „Сега композирам музиката за „Циркът”, разказа Юджийн Чаплин. Той

призна, че обича всички творби на баща си, а самият Чарли Чаплин най-много харесвал най-

новата си работа и се гордеел с нея.


По време на срещата си с журналистите Юджийн разказа и за дъщеря си Кийра, която не успяла да

пробие в актьорската професия, но за сметка на това била успешен модел.

„Трудно е, но тя е много успешен модел. През 2000 г. беше в календара на Пирели. Това е ролс

ройсът на календарите”, каза Юджийн Чаплин.

На финала той разкри защо според баща му филмите му са толкова успешни: „Пантомимата е

тихо изкуство, музиката – също. А когато са смесени, отиваш на едно много по-високо ниво”.

bottom of page